Menu

Weboldal készítés árak 2021 Pátka Fejér megye

Weboldal készítés árak 2021 Pátka Fejér megye


Weboldal készítés árak 2021 Pátka Fejér megye
Ma Magyarországon, különösen Budapesten kis túlzással ezerféle olyan hirdetéssel találkozunk, amelyek weboldal készítésekkel, webdesing-nal foglalkoznak. Amiért kifejezetten nehéz a helyzetünk abban, hogy átlássuk, melyikkel járunk jól, az az, hogy ezek az ajánlatok árban nagyon eltérőek. Ingyenes tanácsadásért hívd a következő számot: +36706290690

Új weboldal készítése – útmutató az induláshoz

Ma Magyarországon, különösen Budapesten kis túlzással ezerféle olyan hirdetéssel találkozunk, amelyek weboldal készítésekkel, webdesing-nal foglalkoznak. Amiért kifejezetten nehéz a helyzetünk abban, hogy átlássuk, melyikkel járunk jól, az az, hogy ezek az ajánlatok árban nagyon eltérőek. Igaz, nincs egységes ár, ha egy honlap elkészítéséről beszélünk; hiszen ezt nagyon sok minden befolyásolhatja. Innentől kezdve persze még nehezebb megtalálni a kis túlzással rengeteg közül azt a kivitelezőt, amelyik a pénzünkért valóban azt adja, amire vágyunk, vagyis rámondhatjuk: ár-érték arányban jól jártunk. Ebben szeretnénk most segíteni!

A probléma leginkább ott kezdődik, hogy a hazánkban, és főleg a fővárosban fellelhető weboldal készítő cégek sokféleképpen próbálják behálózni a leendő ügyfeleket. Gyakorlatilag mindent megígérnek, csak hogy náluk rendeljük meg az adott szolgáltatást. Ismerős a hangzatos szöveg arról, hogy mennyire profin, kreatívan végeznék el a munkát, illetve olvastuk már a felsorolást a megannyi multinacionális ügyfélről, amellyel dolgoztak, dolgoznak? A tapasztalt internethasználók körében sem könnyű feladat kiszűrni, hogy valóban egy professzionális céggel van dolgunk, vagy egy olyannal, akinek a honlapjára kicsit több jutott az öndicséretből, mint kellett volna. Hogy bonyolultabb legyen a történet, nem csak arról van szó, hogy rokonszenves céget találjunk... a piszkos anyagiak is fontosak! Itt persze alapvető különbségek vannak a magánszemélyeknek, vagy cégeknek készített weblapok között; utóbbi szinte minden esetben jóval drágább.

Honlapkészítés cégeknek – mennyi az annyi?

 

Sajnos a magyarországi gyakorlat az, hogy ha még meg is találjuk azt a céget, amelyikkel úgy gondoljuk, elvégeztetnénk a munkát, egy valami hiányzik az oldalukról: az árak feltüntetése. Ez sok bosszúságot okoz a leendő ügyfélnek, sokan már csak emiatt is lépnek tovább, s keresnek másik céget, ahol nem kell külön kinyomozniuk az árakat, hanem tételesen megtalálják a nyilvánosságra hozott árlistában. Lehet ezt jó és rossz gyakorlatnak egyaránt nevezni. Ha őszinte akarok lenni, akkor azt is el kell árulnom, hogy egy darabig a mi cégünk sem rakta ki a szolgáltatásaink árát a honlapunkra, ez mára már megváltozott. Egyrészt úgy gondoltuk, hogy az átlagos hazai weboldal készítési árakhoz képest a mi cégünk alacsonyabb árakon dolgozik. A filozófiánk az, hogy a tudásunkkal szeretnénk versenyezni, nem az árainkkal. Fontos számunkra, hogy aki minket bíz meg egy adott munkával, az tudja, hogy a legjobbat választotta ár-érték arányban, és tudatosuljon benne, hogy a pénzéért cserébe minőségi munkát kap. Korábban úgy voltunk vele, hogy aki minket választ, mindenképp meg tudja szerezni az árainkat akkor is, ha nincsenek külön feltüntetve – már ha akarja.

Először is döntsük el, hogy mi a weboldalunk célja!

Akárhogy is nézzük, a legfontosabb kérdés az, hogy milyen céllal szeretnénk létrehozni weboldalt. Mivel ez határozza meg az irányt, a fejlesztési folyamatot, e nélkül aligha tudunk belevágni a munkába. A leggyakrabban az alábbi válaszokat adják a megrendelők:

-          Szeretnék növelni egy adott márka ismertségét

-          Szeretnék interneten keresztül is értékesíteni termékeiket, szolgáltatásaikat

-          Szeretnék kiegészíteni internetes elérhetőségekkel is a vállalkozás nyújtotta szolgáltatásokat

-          Szeretnének a fizikai értékesítésről teljesen áttérni az online értékesítésre

-          Szeretnének új kommunikációs felületet létrehozni a vállalkozásuk számára

Amennyiben valaki meg tudja határozni a fő csapásirányt, az nagy segítség a kivitelező számára, hiszen már tudja a megrendelő igényét, és el tud indulni a legmegfelelőbb irányba.

Vannak azonban átgondolásra szánt tényezők is. Fontos mérlegelni, hogy az elkészült weblapunkat a későbbiekben akarjuk-e majd továbbfejleszteni. Azok, akik kezdetben csak egy bemutató honlapot szeretnének készíttetni a vállalkozásukról, praktikus, ha átgondolják, szeretnének-e a későbbiekben webshopot is, hiszen nem kevés pénzt és időt spórolhatnak azzal, hogy már a kezdet kezdetén beépítik a weblapba ezt a funkciót, mely a későbbiek során bármikor egy gombnyomással aktiválható.

Azt is érdemes átgondolni, hogy várhatóan mekkora forgalmat bonyolít majd le az oldal. Akik tudják, hogy körülbelül mekkora forgalmat fognak generálni, azoknak érdemes már a kezdetekkor nagyobb tárhelycsomagot választani, mert ezzel elkerülhetőek a később sok bosszúságot okozó leállások, kiesések.

Térjünk ki arra a verzióra is, amikor valaki elsőszámú kommunikációs platformnak is szánja a készülő oldalt. Amennyiben a cég, vállalkozás a weblapon keresztül tervezi a megrendelőkkel, ügyfelekkel való kapcsolattartás nagy részét, szükséges lesz már az elején az élő chat, vagy a chatbot beépítése.

Ki lesz a célközönség?

Az első lépések közé tartozik az is, hogy végiggondoljuk: kik kattintanak majd a weboldalunkra, vagyis kik lesznek annak felhasználói. Ez eleve meghatározza azt, hogy a honlap milyen funkciókkal, grafikai elemekkel bírjon.

Adunk egy kis segítséget, érdemes végigfuttatni fejben! Vegyük végig a szokásos demográfiai és pszichológiai jellemzőket. Tegyük fel magunknak a kérdéseket: vajon milyen egy átlagos felhasználó? Milyen nemű? Hány éves? Milyen iskolai végzettsége van? Körülbelül mennyi jövedelemből gazdálkodik havonta? Milyen eszközöket használ majd az internetezéshez? Ha ezeket végig gondoljuk, és nagyjából megvannak a válaszok, azok segíteni fogják a későbbi marketingstratégia kialakítását.

Vajon rátalálnak majd a weboldalamra?

Ezt a kérdést részben boncolgatni kezdtük már az előző bekezdésben. Egy új oldal esetében mindig szembe kell néznünk azzal, hogy az újdonság a piacon. Attól, hogy van egy remek honlapunk, még közel sem biztos, hogy az internetezők azonnal rátalálnak, sőt, nem is nagyon érdemes azzal számolni, hogy pánikszerűen megrohamoznak bennünket az új megrendelők, vásárlók. Ez alól természetesen vannak kivételek, például egy már jól bevált márka. Amikor a weboldal elkészül, szükség lesz keresőoptimalizálásra is. Ez azt a folyamatot jelenti, amikor egy weboldalon olyan fejlesztéseket eszközölnek, amelynek köszönhetően több látogató érkezik hozzánk keresőoldalakon (például a Google) keresztül. Több kört megspórolhatunk már a weboldal elkészítése során, ha olyan céget bízunk meg a munkával, amelyik erre a szempontra is figyel.

Marketingstratégia és weboldal – hogyan passzol egymáshoz a kettő?

Sokszor fordul elő, hogy a létrehozott weboldal a legfontosabb, sőt, gyakran egyetlen marketingeszköze a cégnek, vállalkozásnak. Muszáj tehát figyelembe venni mind az online, mind az offline eszköztárat.

Az online marketing során nincs olyan nehéz dolgunk. Mindössze számba kell vennünk azokat az eszközöket, amiket használunk jelenleg, illetve tervezzük, hogy a jövőben is használjuk majd őket. Már csak azt kell kitalálnunk, hogy a leendő weboldalunkkal ezeket hogyan köthetjük össze. Példaként említhetjük az e-mail listákra való feliratkozást, vagy épp a közösségi profilok beágyazását.

Az offline verzió már kicsit nehezebb kérdés. Itt azokat a tényezőket érdemes végiggondolnunk, hogy hol vannak azok a kapcsolódási pontok, amelyek a digitális és a hagyományos platformot összekötik. Tegyük fel a kérdéseket magunknak: egyáltalán hova tervezzük terelni az érdeklődőket, hogyan tudjuk őket bevonni az adatbázisunkba?

Ezek nélkül a funkciók nélkül nincs weblap!

Bármilyen céllal is készül el egy honlap, vannak úgynevezett kötelező funkciói. Abban az esetben, ha ezeket nem tartalmazza a szerződés, melyet elénk raknak a készítés előtt, nem kell kétségbe esnünk, mi is javasolhatjuk őket. A mai világban már nem ajánlatos olyan weblapot készíttetni, amely nem mobil optimalizált, de hasonlóképp alap elvárás, hogy egy-egy cikket, adatot mi magunk tudjunk felvinni a saját oldalunkra. Lássuk, mikre kell még figyelnünk!

Egyedi tervezés

Magától értetődő, hogy a készítés során egy vadonatúj weboldalt kapjunk, olyan dizájnnal, ami nem lelhető fel semmilyen más honlapon sem. Ahogy korábban már szó esett róla, nagyon fontos a célközönség, célcsoport meghatározása: tiszta sor, hogy a különböző generációkat megcélzó oldalak más-más grafikai tervezéssel, kivitelezéssel készülnek. Mi nem javasoljuk a „fotószalagon készült” megoldásokat. A vevőt is csalódottsággal tölti majd el, hogy egy másik oldalon is megtalálható ugyanaz a dizájn, ami az övén. Mindenki törekedjen az egyediségre! Ez alól a szabály alól egyetlen kivétel van: amikor az ügyfél azt mondja, hogy a weboldalra 2 napon belül szüksége van. Ilyen rövid határidővel egyszerűen nincs más lehetőség, mint egy már elkészült sablonnal dolgozni.

A felépítés legyen átlátható

Hasonlóan az előzőhöz, ez is alap elvárás. Az ihlet sugallta ösztönös megérzésben a mi cégünk nagyon hisz. Fontos, hogy a weblapon minden ott legyen, ahol annak lennie kell, vagyis ahol a felhasználó keresi majd. Mindent sorban végig kell gondolni, hogy hol szeretnénk elhelyezni: hol legyen a menüsor, milyen könyvtárszerkezetet hozzunk létre, vagy hova helyezzünk el különböző gombokat.

Oldalbetöltés: villámgyorsan!

A weboldalunk sebességének kiemelt szerep jut. Egyrészt a felhasználónak nagyon fontos, hogy minél gyorsabban megjelenjen előtte a honlap, amire rákattintott, de keresőoptimalizálási szempontból sem utolsó dolog a sebesség. Azt bátran kijelenthetjük, hogy a felhasználók nem várnak sokat, ma már mindössze néhány másodperc, és egyszerűen tovább kattintanak, ha nem töltődik be egy honlap. SEO-ügyben ellentmondásos információk keringenek, így nem tudni, hogy a Google például rangsorol-e oldalsebesség alapján. Összességében elmondható azonban, hogy tényleg csak minimális az az idő, amit a látogatók várnak az információk megjelenéséig, így fontos, hogy minél gyorsabban töltődjön be az oldalunk.

On-site seo

A mi cégünk esetében az on-site keresőoptimalizálás alapból a csomagjaink része. Ezek azok a beállítások, amelyek abban segítenek, hogy a weboldal sokkal előkelőbb helyre kerüljön a Google, vagy más keresőmotorok találati listáiban. Csak hogy néhány példát említsünk: ide tartozik az oldal tartalma, a képek alt címkéi, a belső linkek, vagy a megfelelő url-ek.

A jó szöveg kulcsfontosságú

Azt szokták mondani, hogy a weblapokra a szöveges elemeket legalább olyan nehéz elkészíteni, mint magát az oldalt – feltéve persze, ha valóban egyedi, frappáns, a célcsoportnak megfelelő szöveget szeretnénk. A programozóktól nem elvárható, hogy ehhez a területhez is értsenek, ezért a mi cégünk szövegírók segítségével dolgozik. Ők azok, akik a weboldalak szöveges tartalmait elkészítik, hiszen ez az ő szakterületük, így kellő tapasztalattal és szakértelemmel vannak felvértezve.

Optimális megjelenés

Alapvető, hogy egy weboldalnak a mai világban szinte minden eszközön kifogástalanul kell működnie, elérhetőnek lennie. A felhasználó bármilyen eszközről akarja is elérni a weblapot – asztali számítógépről, tabletről, vagy épp mobiltelefonról – mindegyikről hiba nélkül kell működnie.

Mi magunk is tudjuk szerkeszteni

Szintén kiemelt jelentőséggel bír az, hogy a készíttető alapvető, egyszerű funkciókat kezelni tudjon a saját weblapján. Cégünk nagy hangsúlyt fordít arra, hogy ezeket minden esetben megtanítsuk ügyfeleinknek, így egyes tartalmak feltöltése, bejegyzések megírása miatt nem kell a fejlesztőt újra és újra felkeresni, ezeket a megrendelőink egyszerűen el tudják végezni.

 

A fenti szabályokat betartva már bárki el tudja kezdeni leendő weblapja tervezését – legalábbis elméletben. A gyakorlati kivitelezését pedig bízza ránk: otthon vagyunk benne!

További híreink

Ezek a cikkek is érdekelhetik!