Menu

online marketing ügynökség

Milyen feladatokat lát el egy online marketing ügynökség?
 
             
Az online marketing ügynökségek olyan cégek, akik a mai modern digitális korban születtek, és az internetes marketing területére fókuszálnak, illetve az ügyfeleik online jelenlétét teszik lehetővé. Tevékenységüket internetes technikákkal végzik, mely részterületeire egy komoly ügynökségnek külön szakemberei vannak. Most sorra veszünk pár kiemeltebb szolgáltatást, amit egy online marketing ügynökség nyújthat a vállalkozások számára:
 
– Keresőoptimalizálás (SEO): Ez az a terület, ahol weboldalunkat optimalizálják, mégpedig az általunk kiválasztott keresőmotor (Google-t használják a legtöbben Magyarországon, de ilyen még a Bing vagy a Yahoo) találati listáján az általunk kiválasztott kulcsszavakra (mely a szolgáltatásunk és/vagy termékünket jellemzi egy vagy több szavas kifejezésekkel) minél jobb helyezést ér el az organikus keresések között. Optimális kulcsszóválasztással és SEO kampánnyal nem lehetetlenség hosszútávon az első helyen maradás. Azzal tisztában kell legyünk, hogy ez egy lassú folyamat és türelmet igényel, mert hónapokba is beletelhet, míg megjön a kívánt eredmény, amely aztán szinte mindig megéri a bele fektetett pénzt energiát, és időt.
 
 
– Keresőreklámozás (SEA): Ha azonnali eredményt szeretnénk elérni, melyre nem sajnálunk plusz pénzt költeni, akkor ennek a módszernek a segítségével, díjazás ellenében, az általunk kiválasztott kulcsszavakra és keresőmotorra (általában Google) weboldalunk akár az első helyre is juthat a kiemel találatok között.
 
– PPC hirdetések: Más nagyobb látgatottsággal rendelkező oldalon elhelyezett, kattintás alapú hirdetések segítségével történő forgalom növelés. Nagy előnye ennek a típusú hirdetésnek, hogy csak abban az esetben fizetünk, ha hirdetésünkre kattintottak és így weboldalunkra jut a látogató. Tehát előnyösebb mint a benner hirdetés, ahol a hirdetésünk ugyan megjelenik mindenki számára, de ha nem kelti fel az érdeklődést, akkor is pénzbe kerül.
 
 
– Közösségi média marketing (SMM): Termékünk vagy szolgáltatásunk, ezáltal weboldalunk a közösségi oldalon (Facebookon, Twitteren, Instragramon) lévő hirdetése jól célzottan, valamint az említett oldalakon, külön a vállalkozás számára létrehozott oldalon történik.
 
 
– E-mail marketing: Az email marketing nem összekeverendő a spammelő marketinggel. Ha ezt a direkt marketing eszközt egy hozzáértő marketing ügynökség kezébe adjunk, az egyik leghatékonyabb marketing módszer cégünk ismertté tételére.
 
 
– Webelemzés vagy webanalitika: Oldalunk, pontosabban a vele kapcsolatban alkalmazott marketingstratégia hatékonyságának mérése különböző kifinomult technikákkal, számos paraméter (pl. látogatottság, látogatóink viseledése az oldalunkon, konverziós arány) által. A legismertebb ilyen szolgáltatás a Google Analytics, amely, népszerűségéhez híven rendkívül hatékony.
 
– Tartalom vagy content marketing: Különféle csúcsminőségű tartalmak, képek, videók, szövegek, multimédiás anyagok folyamatos publikálása weboldalunkon vagy közösségi oldalunkon, amely a szolgáltatásaink iránt serkenti az érdeklődést, ezáltal növeljük bevételeinket. A legfontosabb tartalomfajta a szöveg, amely akkor jó, ha megfelelően megírt, érdekes és marketing szempontból is átgondolt, viszont ügyeljünk arra, hogy ne zavaróan marketing szagú legyen az egész. A szöveg az, ami a legtöbb látogatót és vásárlót hozhatja nekünk.
 
– Weboldalkészítés: Fontos tehát, hogy weboldalunk ne csak technikailag, de marketing szempontból is átgondolt legyen, sőt az utóbbi a legfontosabb szempont. Ha értékesíteni vagy népszerűsíteni szeretnénk valamit, akkor weboldalunkat lehetőleg ne egy marketingtől abszolút távolálló informatikust bízzunk meg, hanem egy olyan embert kérjünk meg a feladatra, aki az informatikában is jártas reklámszakember. A legideálisabb erre egy online marketing ügynökségnél dolgozó webtervező.